Ačkoli z hlediska časové úspory bude rychlejší mezi rakouskou a slovenskou metropolí cestovat vlakem, autobusem či lodí, nízkonákladová letecká společnost Niki, která spoj bude provozovat, jeho smysl obhajuje snadnějším přístupem k navazujícím letům.

Niki, která je dceřinou firmou letecké společnosti Air Berlin, tvrdí, že krátká linka bude zajímavá kupříkladu pro 150 000 slovenských cestujících, kteří ročně projdou vídeňským letištěm Schwechat. Aerolinky si vedle snadného přestupu na navazující lety od nového spojení slibují také to, že vzhledem k pohodlné cestě bude výhodné například při návštěvě večerních divadelních představení u sousedů.

Z centra Bratislavy do středu Vídně však letadlo cestu neurychlí. Agentura AP spočítala, že na bratislavské letiště je možné se z centra dostat za 15 minut, v případě Vídně za 20 minut. K 20 minutám samotného letu je ovšem třeba navíc připočítat i čas potřebný k bezpečnostnímu odbavení na letišti.

Důvodů je vícero 

Autem, autobusem či vlakem jízda trvá zhruba hodinu, v případě lodního spojení dvou měst na Dunaji se cesta o 15 minut protáhne. Portál orf.at nicméně upozornil, že za nabídkou, která se jeví jako postavená na hlavu, je ve skutečnosti vstup Niki na bratislavské letiště.

Od nadcházejícího letního letového plánu odtud bude odbavovat spoje do Bruselu a do španělského ostrovního města Palma de Mallorca, z Vídně pak lety do Kodaně, Frankfurtu nad Mohanem a Moskvy.